Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
4000170542   Avancem junts cap al Tractament Integrat de Llengües (primer any)
2016-2017   Assessorament. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   10/10/2016 - 30/5/2017 (30 hores) de 11:00h a h
   INS de Sentmenat
   c. Poca Farina, s/n (Sentmenat) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei de Llengües Estrangeres i d'Origen
  
  
  
Tipus activitat   PL25 Avancem junts cap al Tractament Integrat de Llengües (primer any)
  
Inscripció   12/09/2016 - 28/09/2016 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   Actualment, és indiscutible la necessitat d’incidir amb més força i dins de la formació del professorat en el foment de metodologies orientades a fomentar un aprenentatge plurilingüe significatiu.
Aquest mirada conforma, però, per als docents un canvi de perspectiva força important, un canvi que s’ha de promoure en el sí dels mateixos centres educatius i a partir de les pròpies experiències a l’aula. Al respecte, des d’aquest assessorament a centre es pretén ajudar el professorat a comprendre què s’amaga darrera dels enfocaments plurilingües i, a partir d’aquí, ampliar la seva pròpia mirada cap a l’ensenyament - aprenentatge de llengües i construir de forma conjunta propostes per a un tractament integrat de llengües al centre.

  
Objectius   - Ajudar els centres a visualitzar la relació existent entre les diferents metodologies didàctiques per a l’ensenyament de les llengües i la seva relació amb els programes o accions del Departament que les despleguen (Aprenentatge Integrat de Llengua i Continguts, Immersió Lingüística, Tractament Integrat de Llengües, Pràctica reflexiva, etc.).
- Formar i/o assessorar els docents per al desenvolupament de projectes de centre en diverses llengües i de seqüències didàctiques plurilingües.
- Impulsar i orientar la cooperació entre els docents de llengua, i entre aquests i els docents de matèria no lingüística per a un ensenyament coherent i rendible dels continguts lingüístics.
  
Continguts   - Plurilingüisme, multilingüisme i competència plurilingüe
- Competència lingüística i comunicativa i competència plurilingüe
- L’ús de la llengua: ús comunicatiu i ús reflexiu
- Les estratègies de transferència interlingüística i la seva explotació didàctica
- El text com a unitat bàsica de treball a l’aula
- El Tractament Integrat de Llengües I (TIL): La seqüència didàctica plurilingüe. Trets específics i criteris per al seu disseny i implantació
- El Tractament Integrat de Llengües II (TIL): Trets específics i criteris per al disseny i la implantació de Projectes de comunicació integrats
- La relació entre TIL i TILC o Tractament Integrat de Llengües i Continguts
  
Observacions   Tipus bloquejat per FORMGEST setembre 2017
  
Avaluació   Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el
desenvolupament de l’activitat formativa.
 Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els
continguts de l’activitat formativa.
 Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent.
  
Requisits de  certificació   Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata.
  
Persones  destinatàries   80% del professorat de llengües del centre com a mínim.
  
E-mail   sefp_vall.ensenyament@gencat.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dilluns   10/10/2016   1000   1100 
 Sessió 2   -   -   -    
 Sessió 3   -   -   -    
 Sessió 4   -   -   -    
 Sessió 5   -   -   -    
 Sessió 6   -   -   -    
 Sessió 7   -   -   -    
 Sessió 8   dimarts   30/05/2017   1000   1100 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent